[i5oo]
DE LA VILLE DE PARIS.
17
nous avons prisé et extimé l'ediffice, depuis le rez de chaussée en amont, à la somme de quatre cens cin­quante livrés tournois; et le dessoubz, depuis le rez de chaussée en embas, deux cens livres tournois. Et oultre, avons prisé et exlimé la proprieté de lad. maison à la somme de douze cens livres tournois d'ar­gent content, pour une foys et pour toutes choses'1'.
"Item, en une autre maison appartenant audict Robert Le Tellier, de laquelle maison est neccessité avoir sur rue, pour led. pont, cinq piez de large en l'arriére bouticle du dict Le Tellier, lesquelz yront au travers jaugéement et à l'esquierre jusques à quatre toises et demye de parfond, à prendre depuis l'ali­gnement du mur de la.rue dud. pont, en thirant quarrément jusques àla court de lad. maison. Et pour ce faire, fauldra' abatre et demolyr ung corps d'ostel soubz lequel a une estable, avec les allées qui sont communes entre led. Le Tellier et L'Aisne, avec la tra­vée de cellier appartenant aud. Le Tellier, enclavée dedans le cellier d'icelluy L'Aisne; et si fauldra dé­molir la porcion sur rue de l'arriére bouticle d'icelluy Le Tellier. Lesquelz édiffices, depuis le rez de chaussée en amont, nous avons prisez et estimez à la somme de quatre cens livres tournois; et le dessoubz depuis le rez de chaussée en embas, la somme de deux cens livres tournois. Et oultre, avons prisée et extimée la proprieté de tous lesd, lieux à la somme de sept cens livres tournois pour une foys et pour toutes choses l'-'.
"Item, une autre maisun appartenant à Claude Chouart et ses coheritiers, contenant cinq toises de long sur la parfondeur : c'est assavoir devers la ri­viere, treize piez à prendre du dedans au dehors; et l'autre bout six piez et demy à prendre aussi du de-
hors au dedans. En laquelle maison a troys ouvrouers et deux chambres carrées et grenier double. De la­quelle maison nous avons prisé et extimé l'ediffice d'icelle à la somme de deux cens cinquante livres tournois; et le dessoubz, depuis ;le rez de chaussée en embas, à la somme de deux cens livres tournois. Et oultre avons prisée et extimée la proprieté de lad. maison à la somme de troys cens livres tournois d'ar­gent contend, pour une foys et pour toutes choses, à la charge de quatre livres dix solz parisis de rente envers la ville de Paris. Et au regard de trente deux solz parisis de rente que le Roy y prend, le résidu de lad. maison, qui se peult bien séparer, en demourra chargé'3'.
"Item, en une autre maison appartenant à laveffve Jehan de Malleville, de laquelle fault prendre por­cion d'une court de derriere et d'un petit corps d'os-tel, le tout contenant par devers la riviere treize piez de long, et au bout d'en hault dix neuf piez et demy; et desquelles choses nous avons prisé el; extimé l'e­diffice d'icelles à la somme de deux cens livres tour­nois depuis le rez de chaussée en amont; et le dessoubz, depuis le reez de chaussée en embas, à la somme de sept vingtz livres tournois. Et oultre avons prisé et extimé la proprieté desd, lieux à la somme de cinq cens livres tournois pour une foys et pour toutes choses '*'.
"Et s'il estoit ainsi qu'on ne print point lantde place qu'il est declairé cy dessus es maisons de Jehan Che­nart, Robert Des Préz, la veffve de feu Jehan de Mal­leville et Robert Le Tellier, on leur rabaterapro rata de la prisée qui a esté faicte cy dessus de leursd, mai­sons (5'."
XXIII. ----- Le CRY FAIT AU MARCHE À RESTAIL PAR MONSr ReLLEFAYE
POUR L'AYDE DE VI DENIERS POUR LIVRE SUR LE RESTAIL À PIE FOURCHE, OCTROYÉ PAR LE RûY NOSTRE SIRE POUR LA REFECTION DU PONT NOSTRE DAME.
3i janvier i5oo. (Fol. 22 v°.)
Le dernier jour dud. moys de Janvier, à la requeste des Procureurs du Roy etde la ville de Paris, maistre Martin de Bellefaye, conseiller du Roy en sa Court de, Parlement et commissaire de par icelle en ceste
partie, a fait crier et publier à son de trompe au marché du bestail à pié fourché, en la presence, de plusieurs marchans bouchers et autres en grant nombre, ce qui s'ensuit :
(1)    Ceste maison de Nicolas L'Aisne a aussi esté achettée et payée par la Ville selon ceste prisée r et cinquante livres parisis d'avantaige par ordonnance de la Court. (Note en marge du Registre.)
(2)   La siaisox Robert Le Tellier. Ceste maison dud. Le Tellier a esté achaptée de par la Ville. (Note en marge du Registre.)
'3) Ceste maison des Choars a esté achettée de par la Ville et payée selon sa prisée et cinquante livres parisis d'avantage par ordonnance de la Court; et si en est demouréo chargée lad. Ville envers le Roy dc xxxii sous parisis de rente, et de vue deniers parisis de cens envers le prieur'S' Eloy. (Note en mar{;e du Registre.)
'") La maisoji de la vefve fku Malleville. (Nole restée incomplète, cn marge du Registre.)
(5! Ces notes marginales sont d'une date postérieure, et se réfèrent au texte de l'art. CVIII ci-dessous,
1.                                                                                                                                                               3